گزارش تلویزیون آرته فرانسه از قیام عراق علیه اشغالگری رژیم، حذف سلیمانی یک سیلی بر صورت رژیم ایران

  • 1400/02/29
قیام مردم عراق – عکس از آرشیو

گزارش تلویزیون آرته فرانسه از قیام عراق علیه اشغالگری رژیم

حذف سلیمانی یک سیلی بر صورت رژیم ایران و طنین امید به آزادی

در عراق و لبنان و سایر نقاط خاورمیانه

 

در پاییز۲۰۱۹ شیعیان عراق علیه حکومت تهران قیام کردند

آنها کنسولگریهای رژیم ایران را در شهرهای مقدس نجف و کربلا به‌آتش کشیدند

از دید این تظاهر کنندگان رژیم ایران به‌یک نیروی اشغالگر تبدیل شده است

 

تلویزیون آرته فرانسه روز ۲۸اردیبهشت در برنامهٔ مستندی درباره سردژخیم قاسم سلیمانی و عواقب حذف او، به‌جنایات شبه‌نظامیان خامنه‌ای در حمله به‌شهر جرف‌الصخر در شمال کربلا پرداخت، و گفت: طی چند روز جرف‌الصخر از ۱۵۰هزار ساکن آن‌که اغلب سنی هستند، تخلیه شد.

 

تا به‌امروز هم ساکنان (آن منطقه) نتوانسته‌اند به‌خانه‌هایشان باز گردند و در کمپ زندگی می‌کنند. جرف‌الصخر به‌سمبلی از بی‌عدالتی‌هایی تبدیل شده که سنی‌ها به‌خاطر منافع (رژیم) ایران و شبه‌نظامیان عراقی وفادار به‌آن، متحمل شده‌اند…

 

مشعان الجبوری – نمایندهٔ پارلمان عراق، گفت: هیچ‌یک از نمایندگان دولت عراق نمی‌تواند به‌جرف‌الصخر برود؛ حتی نخست‌وزیر هم نمی‌تواند، چون این شهر تحت کنترل شبه‌نظامیان مورد حمایت (رژیم) ایران است. این شبه‌نظامیان اذعان دارند که دستوراتشان را از ولی‌فقیه (این رژیم)… دریافت می‌کنند و نه از دولت عراق. این یک عملیات پاکسازی فرقه‌یی است (رژیم). ایران می‌خواهد این منطقه را تخلیه کند.

 

وی افزود: «… عراق امروز از اشغال غیرمستقیم و تنفرانگیز (رژیم) ایران رنج می‌برد؛ بسا بدتر از اشغال آمریکا که شخصاً در شروع علیه آن مقابله کردم».

 

آرته در بخش دیگری از این گزارش درباره قیام مردم عراق علیه اشغالگری حکومت آخوندی، گفت: در پاییز۲۰۱۹ شیعیان (عراق) علیه (حکومت) تهران اقدام کردند و کنسولگریهای (رژیم) ایران را در شهرهای مقدس نجف و کربلا به‌آتش کشیدند. از دید این تظاهر کنندگان (رژیم) ایران به‌یک نیروی اشغالگر تبدیل شده است.

حشام داوود مشاور نخست‌وزیر عراق، گفت: «این‌ها جوانانی هستند که دیگر هیچ‌چیز برای از دست‌دادن ندارند. اما جالب اینجاست که پوچ‌گرا نیستند و نمی‌خواهند همه‌چیز را نابود کنند… شعارشان این است که «می‌خواهیم وطنمان را پس بگیریم».

 

حشام داوود، اضافه کرد: من مسؤل آماده‌کردن فهرست جوانانی بودم که در تظاهراتها جان‌باخته‌اند؛ تا به‌امروز به۲۷۰ کشته رسیده‌ام. ولی با چنین قیمتی که پرداخت می‌شود، حس ترس از بین رفته است. حتی قاسم سلیمانی هم این‌را نفهمیده بود».

 

 

ژنرال جوزف ووتل فرمانده پیشین نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام)، درباره حذف پاسدار قاسم سلیمانی، گفت: به‌نظرم هیچ‌کس به‌اندازه (سلیمانی) سزاوار این (سرنوشت) نبود.

 

آرته در بخش دیگری از گزارش خود، افزود: « (حذف سلیمانی) یک سیلی (بر صورت) رژیم ایران بود… (جوانان عراقی) در خیابانهای بغداد یاد صدها نفر را گرامی می‌دارند که در سال۲۰۱۹ در تظاهرات مردمی جان باختند و قاتلان آنها هرگز دستگیر نشده‌اند… و شبه‌نظامیان رژیم ایران با خشونت و فساد قانون خودشان را اعمال می‌کنند و مشروعیت حکومت (عراق) را تضعیف می‌کنند. در عراق هم‌چون لبنان و سایر نقاط خاورمیانه، برخی به‌یک مسیر دیگر امید بسته‌اند… برای آنها (رفتن قاسم سلیمانی)… طنین امید به‌آزادی است».

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.