واشنگتن اگزمینر: رئیسی در سال۶۷ بر اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی نظارت داشت

  • 1400/04/13
ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷

سایت واشنگتن اگزمینر در مطلبی درباره انتصاب رئیسی جلاد زندانیان سیاسی در سال ۶۷ بعنوان رئیس جمهور رژیم و باجگیری اتمی نوشت: به قدرت رسیدن رئیسی احتمالاً به‌معنای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی متفاوتی پس از ماه اوت در وین خواهد بود، جایی که رژیم ایران و ۶قدرت جهانی از جمله ایالات متحده سعی می‌کنند توافقنامه هسته‌یی ۲۰۱۵معروف به برنامه جامع اقدام مشترک را احیا کنند.

به‌رغم حمایتهای لفظی رئیسی از دیپلماسی هسته‌یی، ریاست‌جمهوری رئیسی این گزینه را به علی خامنه‌ای ولی‌فقیه می‌دهد که مطالبات خود را افزایش دهد و از غرب بیشتر باج‌خواهی کند.

واشنگتن نباید به تهران اجازه دهد با تحلیف رئیسی به‌عنوان مکانیزمی برای به‌زور وارد کردن شروط بیشتر استفاده کند.

رئیسی سابقه طولانی در خدمت به سیستم قضایی بی‌رحم رژیم ایران دارد. در سال۶۷، رئیسی و چند آخوند دیگر در یکی از بدترین اقدامات خشونت در ۴۲سال تاریخ این کشور بر اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی نظارت داشتند.

رئیسی هم‌چنین از سرکوب معترضان در سال ۲۰۰۹ در تهران حمایت کرد. در سال ۲۰۱۹، وی توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به‌دلیل ارتقاء به منصب رئیس قوه قضاییه مورد تحریم قرار گرفت… .

ریاست جمهوری رئیسی می‌تواند بزرگترین آزمایش غرب در رابطه با ایران باشد، در زمانی که یک رژیم سالخورده و غیرمردمی مهار قدرت را تنگ‌تر می‌کند. جامعه بین‌الملل باید به یاد داشته باشد که رژیمی که به‌راحتی باجگیری می‌کند، هرگز راضی نخواهد شد و هم‌چنین نباید با آن مماشات شود.

سه سال پس از تحریم‌های فشار حداکثری دولت ترامپ، بایدن و همتایان اروپایی او باید اهرم بزرگی را که در اختیار دارند تشخیص دهند و اجازه ندهند رژیم ایران از طریق باجگیری، چه در دوره ریاست‌جمهوری روحانی و چه رئیسی، شروط هسته‌یی را دیکته کند (واشنگتن اگزمینر – ۱۱تیرماه).

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.