کرونا در آلبانی – ادی راما: کسی که به‌خاطر کرونا در خانه بماند و قرنطینه شود حقوق دریافت می‌کند

  • 1399/01/05

کرونا ویروس در جهان

کرونا ویروس در جهان

به گزارش بالکان وب – ۴ فروردین ۹۹، نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد کسی که به‌خاطر کرونا در خانه بماند و قرنطینه شود حقوق دریافت می‌کند.

ادی راما گفت: «من دوباره تکرار می‌کنم، ما در جنگ هستیم، در جنگ هستیم. خانواده‌هایی که به‌دلیل جنگ نمی‌توانند کار کنند به آنها گفته‌ایم که پول دریافت خواهند کرد. هر کسی که به کمک نیاز دارد، ما روزبه‌روز به هر دری می‌رویم و در هر خانه را می‌زنیم آنها تنها نخواهند ماند. هیچ‌کس برای نان در جمهوری آلبانی کشته نشده است».

خبرگزاری رسمی آتا ۵ فروردین نوشت: ادی راما نخست‌وزیر آلبانی گفت ۹۹.۹درصد از مردم آلبانی اقدامات پیشگیرانه علیه شیوع کرونا را به‌دقت انجام می‌دهند. او گفت اقلیتی که پایبند این اقدامات نیستند می‌توانند سلامتی دیگران و خودشان را بخطر بیندازند.

بالکان وب ۴ فروردین نوشت: در حال حاضر ۵۷بیمار بستری در بیمارستان بستری هستند که ۲نفر از آنها در بخش مراقبتهای ویژه هستند. بقیه در منازل خود بستری هستند. ۱۰تن از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

‌خبرگزاری رسمی آتا ۵ فروردین نوشت: رئیس‌جمهور آلبانی گفت اقدامات پیشگیرانه را می‌توان تشدید کرد.

الیر متا رئیس‌جمهور آلبانی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت نشست شورای امنیت ملی آلبانی را در رابطه با شیوع ویروس کرونا تشکیل خواهد داد و می‌توان برای کاهش شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را شدیدتر کرد. او خواهان اتحاد ملی تمامی جریانهای سیاسی برای مقابله با ویروس کرونا گردید.

بالکان وب روز ۴ فروردین نوشت: وزیر بهداشت آلبانی اعلام کرد: «حفاظت از کادر پزشکی و پرستاران در اولویت ماست. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ۲۰۰،۰۰۰ماسک اختصاصی ذخیره تأمین کنیم. در رابطه با لباس ویژه، ما این هفته در حال تهیه ۱۰هزار لباس هستیم و قصد داریم تعداد آن را تا ۵۰هزار افزایش دهیم. او گفت از نظر ماسکهای ساده، ما بیش از ۵۰۰هزار ماسک ساده و جراحی و حدود ۶۵۰هزار دستکش استریل و غیراستریل موجودی داریم».